რატომ იყო რევოლუციამდელი ბავშვი გონებაჩლუნგიო, ჩემთვის რომ გეკითხათ, გიპასუხებდით რომ მას არ ქონდა ტელევიზორი!!! ბავშვობაში არაფერი მანიჭებდა იმაზე დიდ სიამოვნებას, რასაც განვიცდიდი მულტფილმების ყურების დროს. მიუხედავად იმისა, რომ ერთადერთი ვიდეოფირი 1000-ჯერ თუ არა 100-ჯერ მაინც მქონდა ნახანი, მაინც ხელახლა ვატრიალებდი უკვე კარგად ნაცნობ მულტფილმს. რაღა წარსულზე ვილაპარაკო და ახლაც, მიუხედავად იმისა, რომ საუკუნის მეხუთედს მალე გადავაბიჯებ, დისნეის კეთილი ზღაპრების ყურება სულაც არ მბეზრდება.

Disney მეოცე საუკუნის დასაწყისიდან გამოჩნდა ბაზარზე. ის თავიდან მხოლოდ შავთეთრ ნახატ ფილმებს უშვებდა. დღესდღეობით კი Disney მომხმარებელს უამრავ პროდუქტს სთავაზობს, დაწყებული ძირითადი პროდუქტიდან – ანიმაციებიდან  დამთავრებული გასართობი ატრაქციონებით. Disney-ს სამომხმარებლო ბაზარი მნიშვნელოვნად გაფართოვდა, კომპანია მხოლოდ მცირეწლოვანებზე კი არა, უკვე მოზარდებზეც და ზრდასრულ ადამიანებზეცაა ორიენტირებული. ამის მიღწევაში მას დაეხმარა ის სხვადასხვა პროექტები, რომლებიც ამ ბოლო წლებში წარმატებით განახორციელა, მაგალითად კომპანიის პროდუქტი High School Musical, Hannah Montana, და the Jonas Brothers არა მარტო ფილმებს წარმოადგენენ, არამედ ესტრადის ნაწილსაც (არც ერთი მათგანი მე დიდად არ მხიბლავს, თუმცა ამერიკელ მოზარდებში სამივე პროექტი ძალიან დიდი პოპულარობით სარგებლობს). ამ ფილმების მსახიობ მომღერლებს აქვთ დისნეის სტუდიის მხარდაჭერა, ბაზარზე იყიდება მათი ალბომები და ეწყობა ტურნეები სხვადასხვა ქვეყნებში. ასე რომ, მათი საშუალებით დისნეიმ სამომხმარებლო ბაზარი მნიშვნელოვნად გააფართოვა.

Pirates of the Caribbean გახდა დისნეის წარმატების  კიდევ ერთი იარაღი. ამ პროდუქტმა კომპანია ახალ ბაზარზე გაიყვანა. დისნეის მომხმარებლები გახდნენ ზრდასრული ადამიანებიც, რომლებიც სიამოვნებით ელოდებოდნენ „კარიბის ზღვის მეკობრეების“ ახალი სერიის გამოჩენას კინოთეატრებში. მნიშვნელოვანია აღვნიშნოთ ის ფაქტიც, რომ დისნეიმ Disney Channel პრემიუმიდან გადაიყვანა ჩვეულებრივ არხზე, ამიტომ მომხმარებლებს აღარ უწევთ კონკრეტულად ამ არხის ყურების უფლების მოსაპოვებლად გადაიხადონ გარკვეული თანხა. შედეგად კომპანიას გაეზარდა მაყურებელთა რიცხვი. კომპანიამ ასევე შექმნა ახალი არხი სახელწოდებით Disney😄 channel, რომელიც მომხმარებლებს სთავაზობს სხვადასხვა ტიპის ახალ შოუებს.
სხვადასხვა პროდუქციის გამოშვება უზრუნველყოფს რისკების გადანაწილებას. გარდა ამისა, ანიმაციური და ჩვეულებრივი ფილმები წარმოადგენენ კომპიუტერული თამაშების, ატრაქციონების და დისნეის წარმოების სხვა ფილმების საკმაოდ ეფექტურ რეკლამას.

ვოლტ დისნეი და მისი მულტფილმების პირველი გმირი - მიკი მაუსი

ვოლტ დისნეი და მისი მულტფილმების პირველი გმირი - მიკი მაუსი

კომპნიის გენერალური დირექტორის, ბობ აიგერის, ჩემი აზრით, საუკეთესო გადაწყვეტილება იყო Pixar-ის შეძენა. გაერთიანებამდე Disney -ს არ ჰქონდა იმ ტიპის მულტფილმები, რომელსაც Pixar სთავაზობდა მომხმარებლებს, იგულისხმება სამგანზომილებიანი კომპიუტერული ფილმები. ცხადია მას შეეძლო თავად შეექმნა მსგავსი სტუდია რომელიც ისეთივე ანიმაციურ ფილმებს გამოუშვებდა, როგორსაც უშვებს Pixar, თუმცა ეს სტუდია უკვე საკმაოდ იყო განვითარებული და პოპულარობას არ უჩიოდა. გაერთიანება ორივე კომპანიისთვის წარმატების მომტანი აღმოჩნდა. ამ გაერთიანებით კომპანიას გაუჩნდა ახალი სახის პროდუქტი პატარა მაყურებლებისათვის. პიქსარის ერთ-ერთი პროდუქტის, Cars -ის გამოჩენა ბაზარზე დისნეისთვის იყო ძალიან მომგებიანი და წარმატებული. ჯერ ერთი იმიტომ რომ მისი საშუალებით დისნეიმ აითვისა ბაზრის ის ნაწილი, რომლის მოცვა არ შეეძლო სხვა მულტფილმებს (რადგან ისინი ძირითადად გათვლილი იყო გოგოებზე).

Cars ასევე გახდა ახალი ატრაქციონების შექმნისა და მოწყობის იდეის წყარო, რომელიც ფილმებისაგან განსხვავებულ პროდუქტს წარმოადგენს და მიიზიდავს ყველა ადამიანს და ბაზრის იმ სეგმენტს, რომლებსაც ემსახურებიან სხვადასხვა ატრაქციონის პარკები. დისნეის ანიმაციურ გმირებს კი ახალი „სახეები“ დაემატა პიქსარის სტუდიის დახმარებით.

რაც შეეხება ბობ აიგერის სტრატეგიულ გეგმას, ჩემი აზრით, მთავარი იდეა იყო ახალ ბაზარზე გასვლა, ახალი მომხმარებლის მოზიდვა, დაკარგული სეგმენტის ათვისება… როგროც ჩანს ჩაფიქრებულ გეგმას კარგად გაართვა თავი. პიქსარის შესყიდვა გახდა წარმატების და კომპანიის წინსვლის ერთ-ერთი საკვანძო მიზეზი. პიქსარის მეშვეობით დისნეის გაუჩნდა ახალი ანიმაციური გმირები. კარიბის ზღვის მეკობრეების გამოჩენა კინემატოგრაფიაში ნამდვილად არის დისნეის კომპანიის სერიოზული ნაბიჯი, ის გავიდა ახალ სეგმენტზე (adults). როგორც ჩანს დისნეი აპირებს მომხმარებელთა სეგმენტის სერიოზულ გაფართოებას. ამისთვის კი მას უკვე აქვს სახელი და პრესტიჟი. ყველა ვინც დისნეის მულტფილმებზე გაიზარდა, მოხარული იქნება იხილოს მისი ბავშვობის მეგობარი კომპანიის ახალი პროდუქტი ამჯერად უკვე მოზარდებისთვის.

დისნეის არხის გადაყვანა პრემიუმიდან იყო სწორი ნაბიჯი, რომლაც მაყურებელთა რიცხვი და დისნეის პროდუქციის მომხმარებლები გაზარდა. ახალი და საოჯახო კომედიური შოუების შექმნის შედეგად დისნეიმ არა მარტო პოზიციები გაიმყარა, არამედ გაზარდა მომხმარებელთა რიცხვი. დისნეის პროდუქცია ამჭამად კლასიფიცირებულია არა მხოლოდ ბავშვებისათვის, არამედ თითქმის ყველა თაობის წარმომადგენელისათვის.

A.K.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s